Mag ik met een huurauto uit het buitenland in Nederland rijden?

stel je voor: je bent als Nederlander in België op vakantie en hebt daar een autootje gehuurd. Omdat je toch in het zuiden bent lijkt het je leuk op ook eens Aachen (Duitsland) te bezoeken. De snelste route om in Aachen te komen is via Limburg (Nederland). Maar je rijdt in een auto met Belgische kenteken.

Ik heb wel eens gehoord dat je niet als Nederlander met een buitenlands kenteken mag rijden maar geldt dit in dit geval ook?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Antwoorden (2)

Als Nederlander mag je prima met een buitenlands kenteken in Nederland rijden. Het antwoord op je vraag is dus ja.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Het gaat om een huurauto, niet om een privé-auto.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan mag het nog.
bamibal
9 jaar geleden
Niet altijd.
tinus1969
9 jaar geleden
Je mag niet zomaar als Nederlander met buitenlands kenteken in Nederland rijden, omdat je daarmee BPM en andere belastingen ontduikt. De regels staan hier:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/auto/vraag-en-antwoord/mag-ik-een-auto-met-een-buitenlands-kenteken-hebben.html (met een huurauto mag het vermoed ik wel).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk zal het verhuurbedrijf je dat wel kunnen vertellen.
Dat hang van de voorwaarden van de verhuurder af. Meestal mag je met een huurauto binnen Europa de grens over, maar soms niet naar alle landen. Vaak moet je het ook vooraf aan de verhuurder melden.
bamibal