woede is een emotie die je af en toe wel eens moet uiten. soms wordt je zomaar boos. maar soms kun je iets niet uitstaan en dan wil je gewoon schreeuwen. boos zijn hoort bij het leven. het is een emotie die erbij hoort!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag je nu om wat de natuurlijke oorzaak van boos worden is, dus waarom mensen de emotie boos hebben? Of vraag je om welek dingen er zijn waar mensen boos om kunnen worden...?

Ik denk dat (in het eerste geval) mensen boos worden vanuit instinct. Je stelt jezelf agressief op als je boos wordt, het is een natuurlijk reactie op een bedreigende situatie, waarbij 'bedreigende' natuurlijk relatief kan zijn. Kijk naar andere (zoog)dieren; het blazen van een kat, het grommen van een hond, het brullen van een beer... boos worden is de menselijke vorm?

In het laatste geval; kom eens aan iemand's auto en je weet het ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit in je emotie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boos is vaak een uiting van onmacht of verdriet.
Ga maar eens na.
Daarnaast is boosheid een krachtige emotie, het kan je aanzetten om te vechten om iets verkeerds of fouts of onrecht weer te herstellen.
Boosheid is dus niet per definitie een slecht iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt boos uit angst of omdat iemand je in het nauw drijft of omdat iets je mateloos irriteert.